Sensemaking
Hør uddrag

Sensemaking

Et forsvar for menneskelig intelligens

Christian Madsbjerg

Politikens Forlag
I en verden, hvor algoritmer og kunstig intelligens anses for at være løsningen på alt, er mennesket blevet synonymt med fejl og uforudsigelighed. Men den nuværende besættelse af algoritmer og big data er foruroligende, mener forretningsrådgiveren Christian Madsbjerg. I sin nye bog, Sensemaking, tager han et provokerende opgør med beundringen af Silicon Valley og samtidens ekstremt stærke tro på de formelle videnskabers forklaringsevne. Ved hjælp af interviews med bl.a. investor George Soros, arkitekt Bjarke Ingels og EU-kommissær Margrethe Vestager beskriver han, hvordan virksomheder og ledere i stedet er nødt til at bruge menneskelige egenskaber – vores menneskelige intelligens, om man vil – for at løse de udfordringer, de står overfor.

Som medstifter af ReD Associates har Christian Madsbjerg arbejdet for nogle af verdens største virksomheder, deriblandt Ford, WalMart, LEGO, Adidas, Chanel, Procter and Gamble og Coca Cola, for at hjælpe dem med at løse nogle af deres vanskeligste udfordringer og med at udvikle klare fremtidsstrategier. Og hvordan har han gjort det? Madsbjerg kalder sin metode for sensemaking (meningsskabelse), og i bogen gennemgår han metodens fem bærende principper, som kan anvendes af alle – lige fra ledere og politikere til undervisere, iværksættere og andre, der har interesse i at forstå, hvordan ægte forandring kan finde sted i den digitale tidsalder.
Læs mere
Vælg udgave:
 e-bog (epub)
 p-bog (hæftet)
Belastning...
DKK 250.00
Sprog: Dansk
Sideantal: 224
ISBN: 9788740030495
Format: 151x226
Udk. 19. september 2017
1. udgave, 1. oplag
Indbinding: Hæftet
Indholdsgrafiker: Tine Christoffersen
Forlag: Politikens Forlag
Omslagsgrafiker: Harvey Macaulay
Oversætter: Hans Larsen
Downloads